Kolme hotelliamme jälleen World Travel Awards -ehdokkaana

World Travel Awards (WTA) on julkaissut vuoden 2021 ehdokkaat ja käynnistänyt jälleen äänestyksen matkailualan ’oscareista’. Tällä hetkellä 28-vuotisjuhliaan viettävä WTA perustettiin vuonna 1993 tunnustamaan, palkitsemaan ja juhlistamaan huippuosaamista kaikilla matkailun avainsektoreilla. Matkailun ammattilaisia, mediaa ja kuluttajia kutsutaan jälleen äänestämään suosikkejaan matkailun saralla.

Viisi kertaa aiemmin palkittu Hilton Helsinki Strand on tänä vuonna tuplaehdokkaana, sekä Finland’s Leading Hotel 2021 -tittelin saajaksi että myös Finland’s Leading Hotel Suite 2021 -ehdokkaana.

Finland's Leading Hotel 2021 | Hilton Helsinki Strand

Tämän lisäksi myös Hilton Helsinki Kalastajatorppa kisaa kahdessa sarjassa, ollen ehdokkaana Finland’s Leading Business Hotel 2021 ja Finland’s Leading Hotel Suite 2021 -kategorioissa. Hilton Helsinki Airport on myös ehdokkaana Finland’s Leading Business Hotel 2021 -sarjassa. Auta hotellejamme kisassa ja äänestä meitä täällä.

Nykyään World Travel Awards ™ -brändi tunnetaan maailmanlaajuisesti alan huippuosaamisen tunnusmerkkinä. Jatkuvista maailmanlaajuisista haasteista huolimatta WTA:n äänestysluvut jatkavat kasvuaan. Vuonna 2019 raportoitiin ennätykselliset 1 945 965 annettua ääntä, mikä on 17% enemmän kuin edellinen ennätys. Vuonna 2020 annettiin ennätykselliset 2 033 494 ääntä, ja osallistujia oli enemmän kuin missään muussa WTA:n 28 vuoden historiassa, mikä merkitsi valtavaa luottamusta matka- ja matkailualalle.

Hilton lahjakortit nyt online

Anna lahjaksi hyvää mieltä ja hemmottelua. Voit nyt ostaa digitaaliset Hilton-lahjakortit helposti ja kätevästi suoraan netissä. Ilahduta läheisiä ja ystäviä aineettomalla lahjalla.

Olit sitten hakemassa suurenmoista elämyslahjaa, ylellistä merkkipäivälahjaa tai haluat palkita ja huomioida yrityksesi henkilökuntaa, lahjakortti on aina nappivalinta. Lahjakortti on myös loistava lahja hänelle, jolla jo ehkä on kaikkea!

Lue lisää ja osta lahjakortit » 

PIZZORANTE BRO ON NYT MYÖS WOLTISSA

Italialaisella intohimolla ja suomalaisella sydämellä valmistetut ruoat, keihäänkärkenä ohut ja rapeapohjainen roomalaistyyppinen pizza. Pizzorante BRO on vihdoin myös Woltissa!

Tilaa suosikki-pizzasi nyt suoraan omalle kotiovellesi!

Tilaa tästä »

Workspaces by Hilton - vietä työpäivä kanssamme

  1. Tee etätyötä luovalla tavalla. Varaa uusi kotitoimistosi – WorkSpaces by Hilton.
    Valitse kolmesta hotellistamme mieluisin ja sijainniltaan sopivin uudeksi kotitoimistoksesi poissa kotoa. WorkSpaces by Hilton auttaa sinua keskittymään työhösi täysillä.

WorkSpaces by Hilton -etätyötoimisto 75 € /päivä.

Lue lisää »

AIKA KOKOONTUA JA INSPIROITUA | KOKOUSKAMPANJA 2021

Kokousten tavat saattavat muuttua, mutta kohtaamisten tarve ei. Ammattitaitoisen kokoustiimimme avulla järjestät onnistuneen kokouksen tai hybriditapahtuman monipuolisissa tiloissamme helposti ja laadukkaasti inspiroivien tarjoilujen kera. Varaa tulevat tilaisuudet 26.2. mennessä ja hyödynnä kokoustarjous sekä varaajan etu!

Lue lisää »

HILTON HELSINKI STRAND – DIGITAALINEN AVAIN KÄYTTÖÖN!

Kannustamme vieraitamme käyttämään digitaalista sisäänkirjautumista ja avainta, jotta asiointi voidaan hoitaa kontaktivapaasti. Yli 4 800 Hilton-hotellissa maailmalla on mahdollista käyttää digitaalista avainta – NYT MYÖS Hilton Helsinki Strandissa!

Hilton Helsinki Kalastajatorppa on tarjonnut digitaalisen avaimen jo syksystä 2018 alkaen. Nyt voit kahdessa hotellissamme Helsingissä hyödyntää kontaktivapaata vierailua.

”Hilton Honors -sovelluksella voit kirjautua sisään, valita huoneesi, siirtyä huoneeseesi digitaalisella avaimella ja kirjautua ulos puhelimesi avulla”, neuvoo Hilton Helsinki Strandin operatiivinen johtaja Jani Jernström.

”Digitaalinen sisäänkirjautuminen ja avain lisäävät etenkin hotellin kanta-asiakkaille nopeutta ja itsenäisyyttä vierailuun. Muutenkin kontaktivapaa asionti vahvistaa Hilton CleanStay -ohjelmaa yhdessä tarkkojen siivouskäytäntöjen ja huonesinetin kanssa”, tähdentää Jernström.

Digitaalisella avain tarjoaa kontaktivapaan pääsyn huoneeseen

Digitaalisen avaimen voi ottaa käyttöön Hilton Honors -sovelluksen avulla kun tekee huonevarauksen suoraan ketjun varausjärjestelmän kautta. Sisäänkirjautumisen hotelliin voi tehdä mobiililaitteella päivää ennen saapumista, jolloin vieras voi valita toivomansa huoneen hotellin huonekartasta. Saapumispäivänä sovellus lähettää ilmoituksen, kun valittu hotellihuone on valmiina. Samalla digitaalinen avain aktivoituu ja vieras voi siirtyä suoraan huoneeseensa.

Lähtökohtana testattu turvallisuus

Digitaalinen avain toimii Bluetooth-tekniikalla. Yksi vieras huoneesta voi käyttää digitaalista avainta, muille tehdään hotellin vastaanotossa perinteinen avainkortti. Hilton Digital Key on käynyt läpi useita turvallisuustestauksia ennen käyttöönottoa. Digitaalinen avain ja muovinen avainkortti tarjoavat saman turvallisuustason.

Digitaalinen avain Hilton Honors -sovelluksella

Hilton Honors -kanta-asiakasohjelma on avoin kaikille vieraille ja ohjelmaan voi liittyä osoitteessa HiltonHonors.com. Kanta-asiakasohjelma tarjoaa edullisemmat huonehinnat, maksuttoman nettiyhteyden sekä mahdollisuuden ansaita pisteitä ja palkintomajoituksia, kun hotellihuone varataan Hilton-varauskanavan kautta. Digitaalinen sisäänkirjautumisen ja avaimen käyttö on mahdollista Hilton Honors -jäsensovelluksen avulla.

Hilton toimii digitaalisuuden edelläkävijänä hotellialalla. Hilton Digital Key on ollut tarjolla maailmalla jo 2015 alkaen. Digitaalinen sisäänkirjautuminen ja huoneavain on käytössä lähes 4 800 Hilton-ketjun hotelleissa ja yli 600 000 hotellihuoneessa. Yli 90 prosenttia käyttäjistä on ollut tyytyväisiä kokemukseen.

 

PIZZORANTE BRO ON AVATTU!

PIZZORANTE BRO [BRU:]

Makumatkalle Italiaan – Helsingin Hakaniemessä. Pizzorante BRO on avattu!

Hilton Helsinki Strandin ravintola koki tänään torstaina 26.11. täydellisen ruokamaailman muutoksen. Pizzorante BRO on silta herkulliseen italialaiseen ruokaan keihäänkärkenään ohut ja rapeapohjainen roomalaistyyppinen pizza, jota myös on mahdollista tilata mukaan.

Strandin ravintolauudistus sai alkusysäyksen osin tarpeesta kehittää hotellin ravintolatoimintaa. Osansa oli myös korona-ajasta johtuneen hotellin väliaikaisen sulun tuomalla tauolla, jonka aikana hotellinjohtaja Jani Jernström ehti pohtia muutosta. ”Lopullinen sysäys lähti liikkeelle frisbeegolfradalta. MondItalyn Sampsa Saarinen tokaisi minulle, että miksi ette myy hyvää pizzaa? Hämmästyin ja vastasin heti, mitä – pizzaa Hiltonissa?”, kuvaa Jernström. Kipinä oli kuitenkin syttynyt. Palaset loksahtivat lopulta paikalleen ja uusi konsepti alkoi saada muotoaan.

Italialaisen ruoan menestyksen salaisuus piilee yksinkertaisissa, laadukkaissa raaka-aineissa. Juuri siksi Pizzorante BRO -ravintolakonseptin suunnittelu on tehty yhteistyössä helsinkiläisen Monditalyn kanssa. Yrityksen perustaja Gianpaolo Rinettin mukaan pizza on hyvin yksinkertainen tuote, joka perustuu kolmeen komponenttiin: pizzapohjaan, tomaattiin ja mozzarellaan. Kun tuote on niin simppeli, tulee raaka aineiden olla erinomaisia. Niiden makua ei voi peittää minkään alle.

Keittiömestari Jarto Stepanoff on ollut vahvasti mukana uuden ruokalinjan suunnittelussa heti alusta alkaen. Palo italialaiseen ruokaan syttyi Jarton työskennellessä italialaisessa ravintolassa Australiassa. ”Roomalaistyylinen pizza on ravintolamme tähti. 360 asteisesta uunista tulee muutamassa minuutissa herkullinen ohut rapeapohjainen pizza. Yhteistyökumppanimme italialaisella intohimolla ja keittiömme suomalaisella sydämellä valmistetut annokset yhdistävät Italian alueelliset erot. Laadukkaat raaka-aineet Italiasta sekä kotimaasta hitsataan yhteen helsinkiläisellä twistillä”, linjaa Stepanoff.

”Pizzorante BRO -nimi vihjaa vapaammasta otteesta italialaiseen ruokaan. Se kertoo kuitenkin selkeästi niin kotimaisille kuin myös kansainvälisille vieraillemme, mistä on kyse. Taidamme muuten olla Suomen ensimmäinen ja ainoa Pizzorante”, toteaa Jernström.

Tervetuloa tutustumaan uudistuneeseen ravintolaamme! Psst. hyödynnä myös huikeat avajaistarjouksemme.

 

Hilton CleanStayTM ja EventReady

Hilton CleanStay

Hilton on kehittänyt hotelleihinsa maailmanlaajuisen ohjelman, joka takaa uuden tason siisteydelle. Näin Hiltonin hotellivieraat voivat nauttia yhä puhtaammasta ja turvallisemmasta yöpymisestä.

Hilton CleanStay tehostaa Hiltonin jo korkeita siivous- ja hygieniastandardeja käyttämällä sairaalatason siivoustuotteita ja edistynyttä menettelyä.

Ohjelmaan sisältyy mm.:

  • Hilton CleanStay -huonesinetti
  • Hotellihuoneiden 10 usein kosketetun alueen erityisdesinfiointi
  • Yleisten alueiden siivoustiheyden lisääminen
  • Hotellivieraille saatavilla olevat desinfiointipyyhkeet
  • Kuntokeskusten lisäsiivous
  • Vähentyneet paperitarvikkeet huoneissa
  • Alan johtava kosketusvapaa sisäänkirjautuminen ja uloskirjautuminen digitaalisella avaimella yli 4 700 hotellissa ympäri maailmaa

Lue lisää ohjelmasta

Hilton EventReady

Hilton EventReady tarjoaa kokous- ja tapahtumakokemuksiin mielenrauhaa alusta loppuun.

Hilton EventReady

Hilton EventReady tuo CleanStay -ohjelman toimintamallit kokoustiloihin. Tavoitteenamme on luoda tapahtumakokemuksia, joissa korostuu puhtaus, joustavuus, turvallisuus ja sosiaalinen vastuullisuus. Hilton EventReady tarjoaa tarkkaan harkittuja ratkaisuja tapahtuman joka vaiheeseen.

Lue lisää ohjelmasta

Vieraidemme turvallisuuden varmistaminen liittyen koronavirukseen COVID-19

VIERAIDEMME TURVALLISUUDEN VARMISTAMINEN LIITTYEN KORONAVIRUKSEEN COVID-19

Seuraamme hotelleissamme jatkuvasti koronaviruksen COVID-19 kehittymistä kotimaassa ja maailmalla. Meille Hilton-hotelleissa tärkeintä on vieraidemme ja tiimiläistemme hyvinvointi, terveys sekä turvallisuus ja meillä on toimivat mallit, suunnitelmat ja rutiinit nämä saavuttaaksemme. Teemme kaiken mahdollisen, että vieraamme voivat tuntea olonsa turvalliseksi majoittuessaan tai vieraillessaan hotelleissamme.

Noudatamme hotelleissamme paikallisten terveysviranomaisten ohjeita. Toimimme suunnitelmien ja toimenpiteiden mukaisesti mikäli koronavirusta COVID-19 tavataan hotelleissamme. Tiimiläisemme on koulutettu hotelleissa tapahtuviin tilanteisiin ja luotamme heidän kykyihinsä.

Hotelleissamme hygienia ja siisteys ovat aina tärkeitä. Me korostamme myös hyvää käsihygieniaa paikallisten terveysviranomaisten ohjeiden mukaisesti. Meillä on tarkat käsihygieniakäytännöt tiimiläisillemme ennen ruokailua, ruoanvalmistusta ja wc-käynnin jälkeen. Me opastamme myös vieraitamme pesemään kätensä usein saippualla ja lämpimällä vedellä.

Hilton CleanStay

Ymmärrämme myös, että vieraillamme on uudenlaisia odotuksia siivousta ja desinfiointia kohtaan. Hilton on siksi luonut Hilton CleanStay -ohjelman, jotta voimme tarjota asiakkaillemme entistäkin puhtaampaa majoitusta. Jo ennestään tiukkoihin siivousstandardeihimme perustuva Hilton CleanStay -ohjelma käyttää samoja laadukkaita tuotemerkkejä, joihin asiakkaamme luottavat kotonaankin, ja tarjoaa sinulle täydellisen mielenrauhan majoittuessasi missä tahansa Hiltonin 18 eri tuotemerkin kohteessa.

Lue lisää ohjelmasta täällä »

Näin toimimme:

  • Noudatamme terveysviranomaisten yleisiä ohjeita ja suosituksia COVID 19 -tilanteeseen liittyen, lisäksi käytössämme ovat yrityksen omat ohjeistukset.
  • Olemme lisänneet siivous- ja hygieniatoimia. Desinfioimme tehostetusti erilaisia kosketuspintoja kuten ovenkahvat, maksupäätteet, vastaanottotiskit ja hissipainikkeet antibakteerisilla pesuaineilla.
  • Kiinnitämme vielä normaaliakin enemmän huomiota käsihygieniaan, johon kannustamme myös vieraitamme. Käsidesiä on käytettävissäsi hotelliemme yleisissä tiloissa.
  • Vastaanottotiskeille on asennettu läpinäkyvät pleksilasit sekä vieraidemme että tiimiläistemme suojaksi.
  • Suosittelemme korttimaksua käteisen sijaan.
  • Muistutamme vieraitamme turvavälin pitämisestä ja huolehdimme, ettei yleisiin tiloihin muodostu ryhmiä.
  • Haluamme turvata vieraidemme ja tiimiläistemme terveyden – ethän siis saavu meille, jos sinulla on lieviäkin flunssan oireita.
  • Kannustamme tiimiläisiämme jäämään kotiin pienimmänkin sairausoireen ilmentyessä.
  • Toimimme suunnitelmien ja toimintaohjeiden mukaisesti, mikäli koronavirusta tavataan hotelleissamme. Tiimiläisemme on koulutettu hotelleissa tapahtuviin tilanteisiin ja luotamme heidän kykyihinsä.

Kasvomaskin käyttö hotelleissamme

  • THL:n suositusten perusteella henkilökunnallamme on mahdollisuus halutessaan käyttää kasvomaskia erityisesti työtehtävissä, joissa lähikontaktien välttäminen ei ole mahdollista. Tarjoamme henkilökunnallemme kasvomaskin myös kodin ja työpaikan välisille työmatkoille.
  • Hotelleissamme on myös saatavilla kasvomaskeja.

Ravintolat ja ruokatarjoilu

  • Hotelleissamme on tarjolla runsas aamiaisbuffet. Jos haluat syödä aamiaisen mieluummin huoneessasi, voit tilata take away -vaihtoehtomme edellisenä iltana. Lisätietoa saat hotellista. Mahdolliset paikalliset muutokset ovat mahdollisia buffetsisällön osalta. Buffetissa on tarjolla myös erillisiä ottimia yhteiskäytössä olevien lisäksi.
  • Jos et halua ruokailla ravintolassa, voit tilata annokset myös huonepalvelusta. Jos ravintola on suljettu, vastaanottomme neuvoo lähistöllä tarjolla olevat ravintolat sekä muut ruokatilauskanavat.
  • Olemme huolehtineet turvaetäisyyksistä asiakaspaikkoja vähentämällä ja lisätilojen käyttöönotolla. Pidäthän riittävän etäisyyden muihin.
  • THL:n suositusten mukaisesti henkilökunnallamme on mahdollisuus halutessaan käyttää kasvomaskia erityisesti työtehtävissä, joissa lähikontaktien välttäminen ei ole mahdollista.
  • Pöydät puhdistetaan kunkin pöytäkunnan jälkeen. Desinfioimme tehostetusti erilaisia kosketuspintoja kuten ovenkahvat, maksupäätteet, lasten syöttötuolit.
  • Kannustamme kaikkia hyvään käsihygieniaan ja käsidesin käyttöön ennen ravintolaan saapumista – löydät sitä ravintolan sisäänkäynnin läheisyydestä.
  • Ethän saavu tiloihimme, jos sinulla on lieviäkin flunssan oireita.
  • Toimimme suunnitelmien ja toimintaohjeiden mukaisesti, mikäli koronavirusta tavataan hotelleissamme. Tiimiläisemme on koulutettu hotelleissa tapahtuviin tilanteisiin ja luotamme heidän kykyihinsä.

Turvallisuusohjeet liittyen koronavirukseen COVID-19, joita jokainen voi noudattaa

  • Pese kädet huolellisesti
  • Pidä käsidesiä saatavilla
  • Vältä tarpeetonta käsikontaktia
  • Vältä koskettamasta silmiä, suuta tai nenää
  • Yski ja aivasta hihaasi
  • Pidä ainakin metrin etäisyys yskivästä tai aivastavasta henkilöstä

Nykyiset ja uudet yksittäisvaraukset

(Päivitetty 24.8.2020)

Yksittäisvaraukset – Kaikki 30. syyskuuta 2020 mennessä tulevaisuuteen varatut henkilökohtaiset varaukset voidaan muuttaa tai peruuttaa veloituksetta 24 tuntia ennen suunniteltua saapumispäivää. Tämä sisältää varaukset, joita kuvataan nimellä ”ei peruutettavissa” tai ”maksu ennakkoon”.

Jos joudut muuttamaan Hilton-verkkosivujen, -sovelluksen tai -puhelinkeskuksen kautta tehtyjä varauksia, ole yhteydessä Hiltonin asiakaspalveluun täällä tai suoraan siihen hotelliin, johon varaus on tehty. Jos joudut muuttamaan jonkin toisen matkasivuston kautta tehtyjä varauksia, ota suoraan heihin yhteyttä saadaksesi apua.

Ryhmä- ja kokousvarauksien osalta ole yhteydessä myyntimme asiakaspalveluun (sales.hiltonhelsinki@hilton.com). Tarvittavat muutokset selvitetään tapauskohtaisesti.

Turvallisuus on meille tärkeintä ja teemme kaiken mahdollisen, että vieraamme tuntevat olonsa turvalliseksi majoittuessaan tai vieraillessaan hotelleissamme.

Tämä tiedote on voimassa toistaiseksi ja päivitetään tarvittaessa.

Lue lisää » https://www.hilton.com/en/corporate/coronavirus/

 

IN ENGLISH

HOW OUR HILTON HOTELS ARE HANDLING OF GUEST SAFETY IN LIGHT OF COVID-19

At Hilton, we are continuously monitoring the development of COVID-19 in Finland and around the world. Our number one priority is the well-being, health and safety of our guest and team members. In order to secure just that, we have set-up procedures, plans and routines in place. Our guests can feel safe when staying at or visiting our hotels.

At Hilton, we follow the guidelines of local health authorities and act according to our set-up routines and procedures in the event of a case of COVID-19 at any of our hotels. Our team members are trained to handle situations that may occur at our hotels and we have confidence in their abilities.

At our hotels, hygiene and cleanliness are always prioritized. We are also emphasizing the importance of good hand hygiene based on recommendations from local health authorities. We have strict hand hygiene policies for our team members before eating or preparing food and after using the bathroom. We also encourage guests to frequently wash their hands with soap and warm water.

Hilton CleaStay

We also understand that our guests’ expectations for cleaning and disinfection have changed. That’s why Hilton is delivering an even cleaner stay for our guests with the creation of the Hilton CleanStay program. Using the same quality brands you trust in your home, Hilton CleanStay builds on our already rigorous cleaning standards to provide complete peace of mind when you stay with any of Hilton’s 18 brands. 

Read more about Hilton CleanStay here »

What we do at our hotels for securing the safety of our guest:

  • We follow the guidelines and recommendations of local authorities
  • All our hotels have been provided with information about COVID-19 and management instructions
  • Increased focus on hand hygiene on all of our hotels
  • Increased cleaning and hygiene protocols
  • Regular disinfection of exposed surfaces such as door handles, card terminals and elevator buttons with anti-bacterial liquids
  • Offer disinfectant dispensers in public areas to our guests
  • Observance of the procedures for dealing with colleagues who are ill

Security precautions that anyone can take to protect themselves and others from COVID-19

  • Frequent hand washing
  • Have hand disinfection ready
  • Avoid unnecessary hand contact
  • Avoid touching eyes, mouth and nose
  • Cover the mouth with the elbow when coughing and sneezing
  • Keep at least one meter away from coughing or sneezing persons

Safety is our main priority and we are taking every precaution in order for our guests to feel safe when staying or visiting out hotels.

This information is valid until further notice and may be updated.

Read more » https://www.hilton.com/en/corporate/coronavirus/

Hybridikokoukset ja striimauspalvelut

HYBRIDIKOKOUS TAI VIDEONEUVOTTELU

Hybridikokoukset, striimauspalvelut ja laadukkaat videoneuvottelut onnistuvat mutkattomasti Hilton-hotelleissa. Digitaalisten ratkaisujemme ansiosta kokoukseen on mahdollista osallistua myös etänä kasvattaen samalla tapahtuman osallistujamäärää moninkertaisesti. Tallenteen avulla jälkimarkkinointi onnistuu samalla entistä laadukkaammin ja näin tilaisuutesi on mahdollista toteuttaa entistä monipuolisemmin.

Lue lisää »

​Vuoden ravintolapäälliköksi Raija Sillanpää Kalastajatorpalta

Finlandiatalolla järjestetyssä PRO-gaalassa palkittiin vuoden ravintolapäälliköksi Raija Sillanpää Hilton Helsinki Kalastajatorpalta. Tänä vuonna tuomaristo kiinnitti erityistä huomiota pitkäjänteiseen ammattitaitoon ja -ylpeyteen sekä tulosvastuulliseen toimintaan. Sillanpään menestyksekäs ura ja kokemus ravintolatoimenpäällikkönä huomioitiin PRO-palkinnolla.

Vuoden ravintolapäällikkö -palkinnon voittanut Raija Sillanpää on työskennellyt Hilton Helsinki Kalastajatorpalla lähes 30 vuotta. Tulosvastuullisena ravintolatoiminnon vetäjänä hän tietää, että kokonaisuus kasvaa yksityiskohdista ja onnistumiset kokonaisuuden sovittamisesta hienoksi asiakaskokemukseksi. Sillanpäätä kiitetään herkkyydestä lukea tilanteita, ja paras palaute hänelle on asiakkaan vilpitön kiitos. Perustelujen mukaan vuosien saatossa kerääntynyttä kokemusta on vaikea kenenkään ylittää.

World's Best Workplace 2019

Hilton-hotellien 100-vuotisjuhlavuosi jatkuu menestyksekkäästi

Hilton on päässyt Great Place to Work -listalle jo neljänä vuotena ja juhlii nyt toista vuotta peräkkäin #2 sijoitustaan maailman parhaiden työpaikkojen joukossa!

Olemme ylpeitä saavutuksestamme, emmekä vain siitä syystä, että olemme olleet osana luomassa mahtavaa kulttuuria, mutta myös siksi, että olemme ainoa hotellialan yritys tämän vuoden listauksessa.

Lue lisää »

Hilton 100 vuotta 31.5.2019

Viime vuosisadan aikana Hilton on kasvanut yhdestä hotellista Ciscossa, Texasissa, yli 5 700 hotelliin ja 17 tuotemerkkiin yli 113 maassa. Hilton on maailman ensimmäinen maailmanlaajuinen hotelliyhtiö, joka juhlii 100-vuotisjuhlaansa 31. toukokuuta.

Lue lisää »

Kalastajatorppa tarjoaa digitaalisen huoneavaimen ensimmäisenä hotellina Suomessa

Kalastajatorppa tarjoaa digitaalisen huoneavaimen ensimmäisenä hotellina Suomessa

Legendaarinen Hilton Helsinki Kalastajatorppa ottaa käyttöön Digital Key -palvelun ensimmäisenä hotellina Suomessa. Hilton Honors -kanta-asiakasohjelman jäsen voi halutessaan valita nopean, omalla mobiililaitteella toimivan digitaalisen sisäänkirjautumisen ja huoneavaimen perinteisen vaihtoehdon sijaan.

Digital Key -palvelu mahdollistaa Hilton Honors -jäsenille helpon tavan hallita hotellivierailuaan esimerkiksi kirjautumalla huoneeseen mobiililaitteella perinteisen vastaanoton sijaan.

”Digitaalinen sisäänkirjautuminen säästää kanta-asiakkaidemme aikaa ja antaa henkilökunnallemme enemmän resursseja keskittyä vieraidemme yksilöllisempiin tarpeisiin ja toiveisiin. Otamme digitaalisen huoneavaimen käyttöön ensimmäisenä hotellina Suomessa. Olemme äärettömän innostuneita ja ylpeitä voidessamme tuoda ensimmäisenä uutta ja viimeisintä teknologiaa Suomen hotellimarkkinoille”, hehkuttaa operatiivinen johtaja Juha Martikainen Hilton Helsinki Kalastajatorpalta.

”Digitaalinen avain on ollut jo käytössä Hilton hotelleissa Pohjois-Amerikassa ja Isossa-Britanniassa ja se on otettu vastaan suurella kiinnostuksella kanta-asiakkaidemme keskuudessa”, Martikainen jatkaa.

Digitaalisella avaimella nopea pääsy huoneeseen

Digitaalisen avaimen saa käyttöön, kun Hilton Honors -jäsen lataa Hilton Honors App -sovelluksen ja tekee huonevarauksen suoraan ketjun varausjärjestelmän kautta. Sisäänkirjautumisen voi tehdä mobiililaitteella saapumista edeltävänä päivänä. Vieras voi valita ennakkoon toivomansa huoneen hotellin huonekartasta. Hotelliin saapumispäivänä sovellus lähettää ilmoituksen, kun valittu huone on valmiina. Samalla digitaalinen avain aktivoituu ja vieras voi siirtyä suoraan huoneeseensa. Digitaalinen avain toimii Bluetooth-tekniikalla. Yksi vieras huoneesta voi käyttää digitaalista avainta, muille tehdään vastaanotossa perinteinen avainkortti. Hilton Digital Key on käynyt läpi useita turvallisuustestauksia ja varotoimenpiteitä ennen käyttöön ottoa. Digitaalinen avain ja muovinen avainkortti tarjoavat saman turvallisuustason. Hilton Honors -kanta-asiakasohjelma on avoin kaikille vieraille ja ohjelmaan voi liittyä osoitteessa HiltonHonors.com. Kun liittyy kanta-asiakasohjelmaan ja varaa hotellihuoneen Hilton-varauskanavan kautta, saa edullisemman hinnan, maksuttoman nettiyhteyden sekä mahdollisuuden ansaita pisteitä ja palkintomajoituksia.

Hilton Digital Key

  • Hilton Helsinki Kalastajatorppa tarjoaa digitaalisen avaimen ensimmäisenä Suomessa 238 huoneeseensa.
  • Hilton Helsinki Kalastajatorpan Hilton Honors -vieraat ovat voineet käyttää mobiililaitettaan myös huoneen avaimena syksystä 2018 alkaen.
  • Hilton toimii digitaalisuuden edelläkävijänä hotellialalla.
  • Digital Key on ollut tarjolla Yhdysvalloissa toukokuusta 2015 alkaen ja Isossa-Britanniassa maaliskuusta 2017. Digitaalinen sisäänkirjautuminen ja huoneavain on käytössä lähes 4 000 Hilton-ketjun hotelleissa ja yli 600 000 hotellihuoneessa. Yli 90 prosenttia käyttäjistä on ollut tyytyväisiä kokemukseen.
  • Mobiililaitteessa toimiva Hilton Honors App -sovellus toimii huoneen varaamiseen, sisäänkirjautumiseen, huoneen valintaan, avaimena hissiin sekä huoneen ja palvelutilojen oviin. Jatkossa sovellus toimii myös monipuolisena digitaalisena hallintalaitteena huonetoimintojen käytössä.
  • Hilton Honors -jäseniä on maailmalla jo lähes 100 miljoonaa.

Lisätietoa ja digital keyn testaus: Johanna Uimonen, Communications Manager, Scandic Hotels Oy, +358 40 713 4120, johanna.uimonen@scandichotels.com Juha Martikainen, Director of Operations, Hilton Helsinki Kalastajatorppa, +358 40 718 6055, juha.martikainen@hilton.com

Superfoodit saapuivat Hilton aamiaispöytään

Suomalaiset superfoodit saapuivat hotellin aamiaispöytään

Superfoodien ja eri ruokavalioiden suosio kasvaa edelleen Suomessa. Hyvinvointitrendit huomioidaan nyt myös hotellin aamiaispöydässä. Hilton Helsinki -hotellit tuovat 14.2.2018 alkaen suomalaiset superfoodit osaksi kokonaisvaltaista aamiaista. Ravintorikkaita suomalaisia superfoodeja halutaan tuoda tarjolle myös ulkomaalaisille vieraille. Hilton Helsinki -hotellien aamiaispöydissä huomioidaan terveellisyys ja tarjolla on runsaasti tuoreita kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja, munaruokia sekä jogurttibaari lisukkeineen. Erilaisten ruokavalioiden tuotteet ovat kaikkien aamiaisvieraiden saatavilla. ”Meillä ei ole erityisruokavalioita vaan erityisiä vieraita. Jokaisella vieraallamme on oma ruokavalionsa ja nyt itselleen sopivia tuotteita on entistä helpompi valita aamiaisellamme”, kertoo Hilton Helsinki Strandin operatiivinen johtaja Jani Jernström. Hilton Helsinki -hotellien aamiaisella panostetaan kotimaisiin tuotteisiin. ”Pohjoisen kesyttämättömän ja puhtaan luonnon vetovoima houkuttelee Suomeen vuosittain yhä enemmän matkailijoita. Puhtaat ja suoraan luonnosta saatavat raaka-aineet tuovat luontoelämyksen myös aamiaispöytään ja pohjoisen maut osaksi vieraidemme hotellielämystä”, Jernström korostaa. ”Tarkoituksemme on tarjota hyvät ja monipuoliset eväät päivään. Haluamme uuden aamiaisemme tuovan vieraillemme pohjoisia supervoimia!” kertoo Jernström. Uuteen aamiaispöytään katetaan muun muassa kuorittuja hampunsiemeniä, kotimaisista marjoista valmistettuja tehojauheita, väinönputki- ja ruusunjuuriyrttieliksiirejä, gluteiinittomina kuituhiutaleita, kauratyynyjä, näkkileipää ja minttuvohveleita. Uudet herkut katetaan erilliselle aamiaisasemalle, josta löytyy myös valikoima muun muassa vegaanisia, gluteenittomia ja maidottomia vaihtoehtoja.  Vegaanisia vaihtoehtoja löytyy myös runsaasti esimerkiksi hummusta, paprikaseitania, savuseitanleiketta, vegaanijuustoa, kurpitsansiemenvoita, omenabanaanipyrettä, kaurajuomia ja -jugurttia. Uudistunut aamiainen on tarjolla 14.2. alkaen kaikissa Hilton Helsinki -hotelleissa: Hilton Helsinki Strandissa, Hilton Helsinki Kalastajatorpalla sekä Hilton Helsinki Airportissa.

Hyvän ruoan lähteillä Hiltoneissa

Hyvän ruoan lähteillä Hiltoneissa Jokainen kokoustanut tietää, että hyvä ruoka on yksi onnistuneen kokouspäivän kivijaloista. Hilton Helsinki hotellien uudistetut kokoustarjoilut tarjoavat herkullisia ja raikkaita mahdollisuuksia niin pienille kuin isoillekin ryhmille.

Kokousvieraidemme toiveesta menut ovat keventyneet ja tarjoamme  ison joukon erilaisia salaatteja ja kasviksia lisukkeineen sekä runsaasti kalavaihtoehtoja. Haluamme tarjota kotimaisia, tasapainoisia ja sesonkien parhaista raaka-aineista valmistettuja tarjoiluita.

Sinä päätät, nauttiiko ryhmäsi suositun lounasbuffetin, kokoustilaan tuodun kevyen tarjoilun tai seurusteluun ja verkostoitumiseen optimoidun vaihtoehdon.

START STRONG Morning Break
Aamu alkaa aamiaistarjoilulla, jossa kahvin, teen, mehun ja vesien kanssa jogurttibaari lisukkeilla, lämpimänä tarjottavaa täytettyä leipää, leikkeleitä ja leipiä sekä tuoreita vihanneksia. Kokouslounaan voi valita kolmesta ryhmälle parhaiten sopivasta vaihtoehdosta.

LOUNASBUFFET
Suosituin ja monipuolisin lounastarjoilumme. Runsaasta buffetvalikoimasta löytyy jokaiselle jotakin omien mieltymysten mukaan. Tarjoamme tuoreita, paikallisia ja sesongin mukaisia ruokalajeja. Lounasbuffetissa on tarjolla runsas kalapöytä, raikas Green Market –kasvistori sekä Carving Station, jossa keittiömestari on paikalla leikkaamassa lihaa.

GET TOGETHER
Kun lounaalla halutaan seurustella, verkostoitua ja liikkua, niin tarjoilut katetaan kokoustilan läheisyyteen. Raikkaiden salaattien ja kevyiden kalaruokien lisäksi lämmin buffetruoka sekä kasvisvaihtoehtoja.

ROLL IN
Helppo buffettarjoilu mahdollistaa pienemmille ryhmille tehokkaan ja omaan kokousaikatauluun joustavan lounasvaihtoehdon. Roll In –tarjoilut tuodaan kokoustilaan sovittuna aikana. Ruokaisien salaattien ja kalapöydän lisäksi tarjolla on uuniperunaa erilaisilla täytteillä.

STAY STRONG Afternoon Break
Kokousvireen iltapäivällä pitää yllä raikkaat tarjoilut. Tarjolla on mm. hedelmäsalaattia, kokonaisia hedelmiä ja smoothie, kakkua, keksejä ja makeisia sekä Reilun kaupan luomukahvia ja laaja teevalikoima.

ERIKOISRUOKAVALIOT
Erikoisruokavaliot, kuten laktoositon, maidoton sekä gluteeniton, ovat huomioitu ja merkitty kaikissa tarjoiluissamme. Olemme panostaneet kokoustarjoiluissamme myös kasvis- ja vegaanivaihtoehtoihin. Muista mahdollista ruoka-ainerajoitteista pyydämme ilmoittamaan ennakkoon.

 Kysy lisää myyntipalvelustamme!

Vappu 2019 Kalastajatorpalla

Fiskiksen Vappu on jo käsite! Kalastajatorpan salit täyttyvät iloisista vappujuhlijoista. Tervetuloa juhlimaan kanssamme!

MERISALIN VAPPUBUFFET

Koko perheen vappulounas, lapsille on oma buffetpöytä ja valvottu leikkitila. Buffetpöydät notkuvat keväisiä makuja – salaatteja, runsas valikoima kalaisia herkkuja ja liharuokia sekä suussa sulavia jälkiruokia.

Kattaus klo 12.00–17.00 Aikuiset 80 € Lapset 13–16 v. 40 €, lapset 5–12 v. 33 € ja alle 5-vuotiaat veloituksetta Tutustu menuun tästä.

OCEANAN VAPPUBRUNSSI

DJ tahdittaa päivää ravintola Oceanassa klo 12.00–17.00.

Kattaus klo 12.30–16.00 Aikuiset 52 € Lapset 5–12 v. 26 € ja alle 5-vuotiaat veloituksetta Tutustu menuun tästä.

MERITORPAN VAPPULOUNAS

Tervetuloa viettämään iloista kolmen ruokalajin lounasta vappupäivänä. Valitse alkupalat runsaasta alkuruokapöydästä, valitse pöytään tarjoiltava pääruoka ja päätä ateria jälkiruokabuffetin herkkuihin.

Valitse kolmesta kattauksesta klo 11, 14 ja 17. Hinta aikuinen 59 € / hlö Lapset 5–12 v. 29,50 € ja alle 5-vuotiaat veloituksetta Tutustu menuun tästä.

KALASTAJATORPAN PERINTEINEN VAPPULOUNAS

Pyöreä Sali, Siirtomaasalit, Keltainen sali ja Vanha Torppa TÄYTEEN VARATTU Peruutuspaikkoja voi tiedustella p. 09 42722 535 tai sales.hiltonhelsinki@hilton.com

Kalastajatorpan suosittu pöytiintarjoiltu vappulounas, joka kokoaa perheet ja ystävät yhteen. Lounas katetaan neljään saliin vappupäivänä 1.5. Orkesteri Pyöreässä salissa ja Siirtomaasalissa. Kattausaika klo 12.00–17.00. Aikuiset 80 €/hlö Lapset 13-16 v. 40 €, lapset 5–12 v. 33 € ja alle 5-vuotiaat veloituksetta. Lapsille oma menu sekä valvottu leikkihuone. Tutustu menuun tästä.

Blinimenu Ravintola Meritorpassa 28.2.2019 asti

Meritorpalla paistetaan blinejä  28.2.2019 asti

Meritorpan  tammi-helmikuun blinilista houkuttelee herkuttelemaan vastapaistetuilla tattariblineillä, joko perinteisesti tai hieman modernimmalla otteella.  Blinien kaverina maistuvat suomalaiset maut – Kihisevän kuuma pannu, huolellisesti kirkastettu voi ja hapatettu tattari-vehnätaikina. Siinä yksinkertaisuudessaan täydellisen blinin resepti, paljastaa Meritorpan keittiömestari Jarto Stepanoff kääntäessään liedellä paistuvia blinipaksukaisia. – Meritorpan keittiössä taikinaan lorautetaan myös pilsneriä niin makua kuin kuohkeutta antamaan. Ja juuri saa rauhassa hapantua parin vuorokauden ajan. Bliniviikot rantautuivat helsinkiläisiin ravintoloihin erikoisviikkojen muodossa 1990-luvulla, mutta Kalastajatorpan legendaarisessa Pyöreässä salissa niitä on tarjoiltu Helsingin seurapiireille jo vuosikymmeniä sitten. Niinpä Meritorpan Blinimenusta löytyy perinteinen Blini Traditional, jossa tirisevän kuuma blini saa kaverikseen siianmätiä, kylmäsavustettua lohenmätiä, tilliä, kirnuvoita, sipulia ja smetanaa. – On tämä sellainen vanhan ajan klassikkoherkku. Ehkä siksi juomasuosituksemmekin blinin seuraksi on klassikkojen klassikko, nimittäin samppanja. Koska kotimaiset, sesongissa olevat raaka-aineet ovat lähellä keittiömestarin sydäntä ja keittiöfilosofiaa, Blini Meritorppa, sisältää hyvin suomalaisiksi miellettyjä makuja. Blini aateloidaan maustesillillä, savuporolla, sipulilla, suolakurkulla, kananmunalla ja smetanalla. Palanpainikkeena maistuu espanjalainen punaviini. Ja luonnollisesti kasvissyöjille on oma vegeversionsa, Blini Vegetarian. Ruokailijan lautaselta löytyy blinin lisäksi metsäsienisalaattia, suolakurkkua, merileväkaviaaria, punajuurta ja tryffeliä. Kasvisblini viihtyy upeasti saksalaisen riesling-valkoviinin seurassa. Terveisiä metsästä – Blinilistaa tehdessäni mietin myös modernimpia, 2010-luvulle sopivia vaihtoehtoja, jotka houkuttelisivat niin ulkomaalaiset vieraamme kuin nuoremmankin ikäluokan edustajat tämän venäläisvaikutteisen herkun ääreen, Stepanoff jatkaa. Tätä ajattelua listalla edustaa pääruoka- ja jälkiruokablini. Blini & Rabbit -annoksessa, vastapaistetun blinin päälle on nostettu pitkään haudutettua jänisragùuta, uppomuna, pikkelöityjä luumulohkoja, fenkolia ja kielenvievän herkullista, pikkelöityjä luumulohkoja, fenkolia ja kielenvievän herkullista, savustettua smetanaa. Jänis on sydäntalven sesonkiruokaa. Palanpainikkeeksi jäniksen kanssa suositellaan keskitäyteläistä, burgundilaista pinot noir -punaviiniä. – On ollut mukava huomata, että monet liikemiehet ovat listaa tutkittuaan vaihtaneet burgeritilauksensa tähän kanibliniin. Ruokaisa blini toimii yhden ruokalajin ateriana ja nälkä lähtee takuuvarmasti. Ollakseen täydellinen, hyvä ateria kaipaa aina makeaa huipennusta. Listalla se on Blini & Forrest -annos, jossa puolikas blini tarjotaan puolukan ja kuusijäätelön kanssa. Makumaailma lennättää ajatukset välittömästi suomalaiseen metsään! ­ – Kirpeä puolukka ja hienostunut kuusijäätelö muodostavat tyylikkään ja tasapainoisen kokonaisuuden rasvaisen blinin kanssa. Ja aterian päätyttyä suussa maistuvat puhtaat, suomalaiset maut, Stepanoff summaa blinilistansa filosofian. Tutustu blinimenuun tästä.